Jama elektrisüsteemiga (vajan abi)

Elekter ja muud sõlmed, mis eelnevate teemade alla ei sobi.
Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Jama elektrisüsteemiga (vajan abi)

Postitus Postitas jeff01 » 23 Mär 2006 18:47

Poolitasin teema!!!

Sai siis elektri süsteemi renoveerimisega algust tehtud (Esialgu kapoti alune osa) Kokku panemise ajal jäi asi aga pooleli kehva ilma ja olematute tingimuste tõttu :( Arvan et suudan ta siiski kokku panna, Mõned otsad on küll sellised, mida kuhugi pista ei oska aga see tuleneb sellest, et vana el süsteemi oli väga palju ümber ehitatud ja kärbitud. Hea oleks muidigi kellegi auto pealt järgi vaadata, iseasi kas ka näeb et mis kuhu läheb. Eks homme saab selgeks, kas tulen siis asjaga toime või mitte :wink: Hetkeseis pmt selline:
Pilt
Viimati muutis jeff01, 24 Mär 2006 19:01, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 23 Mär 2006 20:18

jeff01 kirjutas:Mõned otsad on küll sellised, mida kuhugi pista ei oska aga see tuleneb sellest, et vana el süsteemi oli väga palju ümber ehitatud ja kärbitud.
Kui juhtmestiku beezi pealt võtsid, siis osad asjad ilmselt peavadki üle jääma. Näiteks ei olnud vanal ju el katuseluuki.

Kasutaja avatar
Henri
Postitusi: 202
Liitunud: 29 Okt 2005 22:34
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas Henri » 24 Mär 2006 14:47

Ma imestan seda, et kuidas sa oskad seda köike kokku panna?
endal jookseks juhe küll kokku :wink:

coupe924
Postitusi: 201
Liitunud: 25 Okt 2005 15:05
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas coupe924 » 24 Mär 2006 15:06

Ei noh huvi on miks mitte :D
Saad jälle kogemuse võrra rikkamaks 8)
www.pfg.ee oü PFG (Porsche-Foorumi-Garaaz)

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 24 Mär 2006 18:59

Kes oskab see palun aidaku :) Hea oleks kui keegi saaks teiselpool pc ekraani mõnd mahavõetud juhtmestikku jälgida

Niih, täna sai kah paar tundi juhtmetes mässatud (Pidin töövestlusel käima ja kaabeldamise pooleli jätma) Seis jäi siis selline et ühendasin ära kapoti aluse osa juhtmestikust (Kapoti alused ühendused) Sain elektron süüte peale ja auto korraks isegi käima. Toppisin ka suured pistikud ja mõned üksikud juhtmed kaitsmeploki taha aga ilmnesid sellised probleemid:

1. Vasakpoolne pooltuli ei põle (Seni pidasin seda juhtmestiku veaks ja ei viitsinud temaga tegeleda ennem kui uus juhtmestik peale saab) Kui asi aga ka nüüd põlema ei hakanud peab süüdi olema kaitsmeplokk.... või on ka muid variante? (Kontrollisin kaitsmeid mõõtsin ära et tule juurde pistikusse vool ei jõua, tuli süttib kui tule juures asuvasse pistikusse voolu anda)

2. ei tööta kojameeste viimane kiirus, mis lakkas lambist töötamast juba enne juhtmestiku vahetust :roll:

3. Auto ei käivitu enam, istusin autos ja mässasin juhtmetega, ajal, mil auto käis, kuni kuulsin väikest plõksu (Justnagu kaistsme läbi põlemist) ja auto suri välja justkui kadus säde (Ok see ei saa midagi keerulist olla aga tol hetkel oli mul jube kiire ja ei saanud viga otsima hakata, kaitsmed olid igatahes terved. Sellega saan vast ise hakkama kui veidi tegelen.

4. ei tööta klapptuled, veendumata relee õigsuses toppisin ühe lülitus-relee pesasse ja 1 juhe, mis minuteada klapptuledega seotud hakkas kärssama. ok saan asjast vast jagu kui teada saan mis relee kuhu läheb.

5. Ei tea mõningaid pistikuid, mis mu vanal süsteemil olid maha lõigatud :?
Näiteks need siin:
Pilt
(Mõlemad kahe juhtmega, üks kandiliste klemmidega, teine ümmargustega)

Pilt
See kahe pruuni juhtmega pistik ja sellest vasakule jääv (laia pistiku taga olev) rohelise juhtmega üksik pistik? ja päris paremale jääv isane ots rohelise juhtme küljes

Pilt
se lilla ja musta triibuline juhe :roll: Emane ots, mis paikneb suure pistiku paremas nurgas ja sabaks tal 2 rohelise valge kirjut juhet, mis allpool ka näha veidi sulanud moel. Kõige väiksem kahe peenikese rohelise juhtmga pistik, mis paikneb kõige madalamal :roll:


Hirmus jama nende üleliigsetega, kuna pole kusagilt šnitti võtta sest keegi tark oli vanast süsteemist nn mõttetud juhtmed maha lõiganud, otsad isoleerimata kujul. Teine Suur jama on releedega, kuna juhtmete värvid uuel ja vanal süsteemil erinevad ja selle järgi ei saanud releesid paika panna :? Need, mis kaitsmeploki küljes on on õieti ma arvan aga need mis seal kaitsmeploki kohal paiknevad lisapistikutega on probleemiks. Kui keegi teab ja viitsib seletada siis pilt on siin:
Pilt
Teemaks siis need 4 lisarelee pistikut, et mis sinna originaalis muidu käivad ja milline mis kohale? pildil bensupumba relee paremalt esimeses pesas, mis siiski vist vale koht ja pärast tõstsin ta sealt ühe pesa võtta vasemale, et ka viiendal pisikesel klemmil juhe taga oleks :wink: Tahaks ka teada, et milline juhe sealt bensupumba plussika/miinuseks peab minema (Hetkel oli asi otse veetud süüte alla aga kui nüüd uus relee, siis tahaks asja nii käima saada nagu peab)

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 24 Mär 2006 19:44

1.Pooltule all mõtled lähituld? Parem ja vasak saavad kaitsmekarbist eraldi alguse. Ehk siis vaata sealtpoolt, kas tuleb õiges kohas vool peale.
2.Äkki lüliti viga. Mul on olnud kahel autol probleeme aknapesuga ja seda lülitit küllalt pidanud selle pärast putitama.
3.Ei oska aidata kohe niimoodi. Kas bensupumbale vool läheb muidu? Süütepooli miskit jõuab?
4.Klapptulede mittetöötamist võib põhjustada nii tulelüliti, tõstmismootori juurest relee, kui ka juhtmestik ise. Peab lihtsalt otsast kontrollima hakkama.

See kahe pruuni juhtmega pistik vist rippus minu autol ka niisama. Siis on seal neid rippuvaid juhtmeid veelgi (vist üks üksik peenike roheline). Osad on näiteks seal kaitsmekarbi juures originaalsigna jaoks. Oma autol ühendasingi kogu süsteemi originaalpistikutega nii, et ei pidanud vist suurt midagi lõikama.

Kirjutasid, et neljas relee paremalt esimeses pesas on bensupumba oma. Jutmete värvi järgi tundub, et kas tegu hoopis tagaklaasi soojenduse pesaga pole?

Enne kui veel tegutsema hakkad, katsu kõrvale korralik elektriskeem hankida. Siis vast oluliselt lihtsam. Pelican Partsi lehel on midagi (praegusel juhul pead salongi ja muid asju sealse '84 944-ja skeemi järgi vaatama).

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 24 Mär 2006 20:08

laur4 kirjutas:1.Pooltule all mõtled lähituld? Parem ja vasak saavad kaitsmekarbist eraldi alguse. Ehk siis vaata sealtpoolt, kas tuleb õiges kohas vool peale.
2.Äkki lüliti viga. Mul on olnud kahel autol probleeme aknapesuga ja seda lülitit küllalt pidanud selle pärast putitama.
3.Ei oska aidata kohe niimoodi. Kas bensupumbale vool läheb muidu? Süütepooli miskit jõuab?
4.Klapptulede mittetöötamist võib põhjustada nii tulelüliti, tõstmismootori juurest relee, kui ka juhtmestik ise. Peab lihtsalt otsast kontrollima hakkama.

See kahe pruuni juhtmega pistik vist rippus minu autol ka niisama. Siis on seal neid rippuvaid juhtmeid veelgi (vist üks üksik peenike roheline). Osad on näiteks seal kaitsmekarbi juures originaalsigna jaoks. Oma autol ühendasingi kogu süsteemi originaalpistikutega nii, et ei pidanud vist suurt midagi lõikama.
1. Pooltule all mõtlesin lähituld, ja tean et tulevad kaitsmeplokist eri kohtadest aga ei tea veel täpselt kus, oleksin pidanud uurima siis kui juhtmestik veel maas oli. Lihtsaim variant on vedada teisest tulest aga nii teha ei taha, tahaks ikka vea üles leida. Ok kui välja uurin et kuhu nad kaitsmeplokis jõuavad saan ka veast aimu ja ei tohiks erilist probleemi olla.
2. Lüliti viga võib olla tõesti, sellega pole ka nii eluliselt kiire.
3. Bensupumba juhet ei oska kuhugi ühendada, tuleb sealt küljekarbist siuke jäme roheline, mis bensupumba +, mis oli mul seni süüte alla pandud, kuna ei teadnud et millise relee ja millise jala alla ta käib. Süütepooli pidi kah jõudma, seni kuni se plõks käis (justkui kaitsme läbipõlemise hääl aga kaitsmed on terved, ehk mõni relee siis veel vahel?)
4. tuledelüliti ja relee viga ei usu (sain need klapptuled paar päeva tagasi toimima veel vana juhtmestikuga ja viga oli vaid kõdunenud juhtmestikus ja kärsanud kaitsmeplokis) Seal piltidel olev lai pistik on vist klapptulede tõstuki mootori oma ja see sai tiba kahjustada, kui sinna selle suvalise relee torkasin ja asi sulama hakkas. vaja siis ära mõõta testeriga et kas kõik juhtmed jõuavad sinna mootori juurde pistikusse või mitte ja vaja teada saada et milline relee siis kuhu. Eriti oleks vaja teada et mis releed need 2 seal kaitsmeploki peal tavaliselt on? oleme siin kahepeale kokku saanud teada et viimane on tagaakna soendus, mis on 99% et tavalise lülitusreleega. eelviimane aga 99% et bensupump, kuna ianus millel 5 juhet ja kõik sobivad aga ülejäänud 2? 1 siis veel kõigest kolme juhtmega, ehk on miskit puudu?
Kirjutasid, et neljas relee paremalt esimeses pesas on bensupumba oma. Jutmete värvi järgi tundub, et kas tegu hoopis tagaklaasi soojenduse pesaga pole?
vot seda vist tahtsingi öelda et ärge selllest eksitada laske et se relee seal on, kui tiba uurisin siis sain aru et see relee peaks vasakult kolmandasse sobima, kuna siis saaks kõik 5 klemmi omale juhtme taha :roll: Minu loogika järgi peakski kusagilt sealt jala alt alguse saama juhe mis jookseb bensupumbale aga millise alt :roll: ok katsun seda kah homme mõõta aga peaks ju olema 1 klemm, kuhu süüte sisse pannes vool taha tuleb ja mõni aeg hiljem ära kaob, kui surve üleval ja mootorit ei käivitata.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 24 Mär 2006 20:21

1 uus küsimus tekkis:
Kustkohast tuleb välja juhtmepaar, mis läheb pidurikonnale? mis kujuga se pistik originaalis on? mis värvi juhtmed võivad olla? Siuke küsimus seepärast siis, et kui selle auto sain, siis puudus pidurikonn ja ka juhtmed ja pistik....et mingitmoodigi pidurituled saada vaatasin tagatuledest järele et mis värvi juhe on piduritulel ja urgitsesin selle punditst välja ja paari lisajuhtmega lihtsalt ühendasin konna taha aga tahaks ikka võimalikult vähe omaloomingut saada sa siuksed ajutised asjad eemaldada.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 25 Mär 2006 12:26

Päris palju abi sain siit ( http://www.porsche-club.ru/Tech/repair/ ... hapter.htm ) nüüd varsti koju seda katsetama. Arusaamatuks jäid vaid esimese pildi nr 1 relee (fan relay) ja nr 8 (extra high beam relay) :roll: Teab keegi kusagil kaitsmete ettenähtud taluvusi ja nimesid mida nad toidavad. :roll:
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 25 Mär 2006 14:28

fan relay on ventika relee, ilmselt peetakse silmas radika venti. Extra high beam relay peaks olema stangesiseste tulede relee.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 25 Mär 2006 19:52

Sai siis veel veidi juhtmetega tegeldud muu kõrvalt.

1. probleem (Bensupump)
Uurisin tiba seda bensupumba releed ja selle jalgadesse minevaid juhtmeid ja sain niipalju targemaks et relee lülituse osa ei toimi, kuna releele tulevas massijuhtmes on mingine imelik uitvool (4v) :? Võtsin tolle igatahes tagant ära ja panin sinna korraliku massi, millepeale relee hakkas süüdet keerates plõksuma, pmt nii nagu vaja aga kui süüdet pikalt sees hoida ja autot mitte käivitada siis peaks pump vait jääma aga mul siiski ei jää :? Samas peaks se bensupumba relee seadma ka tühikäigu mootori ja pearõhu regulaatori tööd? Minul ei muuda aga mootori juhtmestiku pistiku lahtiühendamine auto töötamisel mitte midagi (Täpselt nagu ennem, st selle auto minu käes oleku ajal on ta koguaeg nii töödanud. ahjaa see juhtmepaar ja se tundmatu pistik : http://www.porsche-foorum.ee/album/albu ... IM0870.JPG osutus siiski bensupumba plussiks, mis lülitub läbi relee ja teeb tiiru läbi selel ülemise väikese kaitsmeploki, teine se üleni punane juhe oli aga niisama + millel puudus otstarve aga kuan tema vahel on kah seal tillukeses kaitsmeplokis kaitse, siis kasutan teda nüüd keskkonsooli taga (Makk, soendus, sealt tulev elektri aken jne)

2. probleem (Esituled)
Lisa kaugtulede ja nendes painevate parktulede kohta ei tea veel midagi rääkida, kuna on veel ühendamata ja nad pole mul sellel autol veel kunagi põlenud :D ) Aga nende klapptuledega jäi seis selline, et puhastasin lüliti klemmid (Tahtsin tegelikult lülitit vahetada ag tuli välja et neid kahte erisugust :? ) Puhastasin ära ühe kaitsmeploki ja panin tolle peale ja kontrollisin üle kaitsmed ja releed aga tulemuseks jäi see, et kui eile puudus üks pooltuli, siis täna puudus samalt poolt täistuli :? Loomulikult ei töödanud ka tulede tõstuk, mille relle on kontrollitud.
Muide leidsin ühe ksitsmeploki küljest siukse vask klemmi, mis tulede relee alla käib ja tolle all 2 otsa ära ühendab, ja see klemm ei olnud ise tehtud, nagu tehase sild või midagi, peab toda proovima, ehk ta seda tahabki saada :roll:

3. probleem (pidurituled)
ei ole siiki suutnud leida juhtmeotsi, mis peab konna külge ühendama (Mitte ei tahaks siukest omaloomingut tagasi panna et vean 2 lisajuhet sealt kimbust

4. probleem (Armatuuri valgustus)
Ei eile, ega ka täna pole se töödanud teadmata põhjusel.

Homme siis taas maale vigu otsima, kui muude toimetuste kõrvalt ka autole aega jääb ja pea lubab voodist tõusta :P

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 26 Mär 2006 00:43

1.Kontrolli kaitsmekarbi kohal olevat massipistikut. Kui sinna vett on sattunud, siis ilmselt kontaktid oksüdeerunud. Pumba töölejäämist kommenteerida ei oska.
2.Äkki on viga hoopis kehvas massiühenduses? Vasaku tule juures on suurem massipistik. Puhasta see ära. Voolu pealetulemist saad kontrollida selle skeemi abil. Siit on näha, et vasak lähituli peaks kaitsmekarbi tagant tulema A pistikust klemmilt 19. Veel enne seda kaitsmest nr1. Vasak kaugtuli peaks olema siis kohas A18 ja tulema enne kaitsme nr3 alt.
3.Siit skeemilt on näha, et tegu võiks olla pistikuga, kuhu tuleb sisse 2 1,0 mm2 juhet. Üks on musta-kollasetriibuline ja teine musta-punasega.
4.Vaata skeemilt, millise tulelüliti kontakti alt saab see osa toite peale. Siis saad edasi tegutseda.

See vasksild, mille leidsid on ka mul olemas. Aga ei oska öelda, mis süsteemi jaoks.

Nii mõnegi asja saad enda jaoks lihtsamaks teha, kui skeemi pealt natuke näpuga järge ajad. Siis ei pea puntras juhtmeid taga ajama. Alguses tundub skeem küll võibolla keeruline ja arusaamatu, kuid tegelikult on väga lihtne ja loogiline.[/url]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 26 Mär 2006 16:58

Tänan neid, kes on viitsinud kaasa mõelda :) Täna küll eriti targemaks ei saanud, kuna isoleeri lõppemine ajas vihale ja töö jäi pooleli (Ma lihtsalt "pean" kõik rippuvad juhtmed isoleeriga kimpudeks köitma ja nii mul kuluski kokku 3 rulli ehk 30m isoleeri :D ) Täna proovisin vaid elektrilist originaal õlisurve kella taha ühendada aga edutult, nimelt panin plussi ja miinuse taha nagu vaja ja kell hoidis end põhjas....se on vist õige liigutus sest kolmas juhe mis anduri peale läheb peaks ta alla tooma vastavalt õlisurvele :roll: (Vähemalt massi ühendamine toob kella nulli tagasi. aga survet siiski ei näita istub vaid põhjas....asi ilmselt anduris :roll: Üsnapalju infot kaitsme ja releeploki kohta siin: http://m-elliott.us/Porsche/FAQ_Main.htm#fuses (Kui kellelgi veel peale minu mõni kaitse või relee võõras on :wink: )
laur4 kirjutas:See vasksild, mille leidsid on ka mul olemas. Aga ei oska öelda, mis süsteemi jaoks.
Mina nüüd oskan, sai niisama proovitud sinna midagi kahe klemmi ühendamiseks (originaalsild kadus ära, kuna pidasin teda ebavajalikuks :evil: ) ja tulemus on see, millest puudust olen tundnud : Kaugtuled põlevad nüüd koos lähituledega :wink:

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 27 Mär 2006 14:05

jeff01 kirjutas:Täna proovisin vaid elektrilist originaal õlisurve kella taha ühendada aga edutult, nimelt panin plussi ja miinuse taha nagu vaja ja kell hoidis end põhjas....se on vist õige liigutus sest kolmas juhe mis anduri peale läheb peaks ta alla tooma vastavalt õlisurvele :roll:
944'jal on vähemalt nii, et külma mootoriga ja süüde sees ongi andur alati põhjas. Alles täiesti sooja mootoriga langeb ta vabakäigul kuskile 2-3 vahele.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 27 Mär 2006 14:58

hellraiser kirjutas: 944'jal on vähemalt nii, et külma mootoriga ja süüde sees ongi andur alati põhjas. Alles täiesti sooja mootoriga langeb ta vabakäigul kuskile 2-3 vahele.
Kusjuures see ei ole kõigil nii. Uuematel ei tõuse niimoodi põhja.

Aga jeff01, kui lähi ja kaugtuled korraga põlevad, siis reflektorid üle ei kuumene? Elektrisüsteemis liiga suurt pingelangu ei tekki? Mis tulelüliti sellest arvab (sealt käib see kõik ju läbi)?

Vasta