Kuidas ma elektri aknaid üritasin ehitada ;)

Elekter ja muud sõlmed, mis eelnevate teemade alla ei sobi.
Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Kuidas ma elektri aknaid üritasin ehitada ;)

Postitus Postitas jeff01 » 17 Mär 2006 17:57

Kuna väntamine muutus üle jõu käivaks, siis oli vaja uks laiali kakkuda, et viga otsida, ennem polnud aga viitsinud, kuna mõtlesin et samas võiks proovida kohe EL akende tõstukit sinna kuhugi sobitada. (Suvalise honda oma aga väga paljudel autodel on nad samasugused) Kui ust tiba uurinud olin sain aru et asi on avariiline olnud :cry: Ukse sees oli klaasi kilde, puudusid akna siinides tihendid ja üldse nägi kuidagi kõver välja. Eniway otsustasin proovida, mis ma ikka hullemaks teen, klaasi vast ei lõhu ära (Kuid poleks tast vist väga kahju, kuna kõvasti kriibitud)
Esmalt keerasin siis 4 kruvi peaga polti lahti ja asi kukkus kuidagi viltu sinna sisse, juhtisin rattakesed akna küljes oleva metallriba siinidest välja ja tõstsin akna uksest välja (Sissepoole ja probleemideta) siis õngitsesin välja selle metalljuraka:
Pilt
Ja lõikasin maha selle jubina needid, mille otsa tavaliselt vänt käib. Koputasin teda veidi ja küljest ta kukkuski:
Pilt
Proovisin erinevaid asendeid ja arvasin et parim variant oleks selline:
Pilt
veidi veel proovimist ja sai selle raami külge 2 kõrva suvalisest metallist keevitatud, kuhu saaks mootori kinnitada (Ei viitsinud isegi tuhlata ja keevitasin sinna ühe suure seibi ja teiseks kõrvaks mingi kronsteini otsa :D )
Pilt
Proovisin veel maas korra akulaadijaga ja asi paistis pea aegu et toimivat (Süsteem oli nii kange ja vajas õli ja rohket liigutamist) Toppisin siis samad asjad ukse sisse tagasi (Polnudki nii lihtne kui välja võtta :wink: ) Aken kah külge ja proovima et kas ka töötab. Oma rumalusest polnud mõelnud kõige tähtsamale asjale : Kas ka klaas läheb mootorist mööda? Väike vihapurse ja tuppa sööma. Esimene katsetus lõppes niiviisi:
Pilt
Pilt
Peale väikest pausi taas väljas ja proovimas uusi asendeid mootorile. Tuli välja, et mootor on siiski õges kohas ja teda ei anna kuhugi enam paremini liigutada (Kui siis tiba allapoole aga sellega võidaksin vaid millimeetri, puudu oli aga 3) Jama jälle ukse seest välja ja paar seibi vahelt ära ja mootor raamile lähemale, õigemini nii lähedale kui saab (Olin jätnud sellise seibidega reguleerimise variandi :) ) Tulemuseks käis küll klaas alla, vahel kui jõudis, siis ka üles :D aga jah ikkagi vastu mootorit (Õnneks kohaga mille kribimisest pole lugu, kuna se osa jääb ukse sisse.) Siiski ei meeldinud se metalli vastu klaasi hõõrumine ja sai tiba seda ukse sisemist plekki kätega pianutatud üht poolt sisse ja teist väljapoole, mis viis klaasi veidi mootorist eemale ja sinna tekkis paari mm´ne vahe :wink: Veel veidi õli ja harjutamist ja alla jookseb ikka päris ruttu, üles tõstab kah aga poole aeglasemalt. Põhimõtteliselt on tehniline osa valmis ta tõesti toimib :wink: Ukse suhtes näeb välja nüüd pmt niisugune.
Pilt
JÄRGNEB (Kui kusagilt lülitid saan :roll: )

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 18 Mär 2006 19:54

Täna sai siis veel veidi uksega tegeldud. Ostsin lammutusest 100.- eest scorpio lülitid (2 üksikut) Koos pistikuga (Üldiselt müüakse ilma aga kuna scorpa oli parasjagu lammutamisel oldi nõus ka pistikud juhtme otsast ära lõikama.) Vedasin uksest salongi 3 juhet ja ühendasin ära (pluss, miinus ja pluss armatuuri tulede alt, mis paneb põlema ledi lülitis) Lüliti külge juhtmete ühendamine polnudki nii lihtne aga kuna lülituskontaktid paistsid, sai veidi aimu ja need kohad mida ei näinud daid testeriga kontrollitud (Nimel on lüliti sellist tüüpi, et talle läheb sisse kaks plussi ja mass ja temast välja 2 juhet mootorile, millel ta peab ise pooluseid vahetama. Algselt hoiab mõlemal mootorisse mineval juhtmel massi ja kui emba-kumba vajutada, siis katkestab tollelt poolt massi ja lülitab sinna plussi) Kuna soov oli lüliti panna käepideme kohale, siis pidin ohverdama tüki uksest, kuna pistik taga oli hirmus suur (Tagantjärele tarkus, et auk pistiku jaoks oleks võinud olla selle voldi all ja voldist poleks pidanud tükki välja lõikama nagu mina)
Pilt
Seest nägi asi välja umbes selline:
Pilt

Vasta